Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11067/7650
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAntas, Mário Nuno do Bento-
dc.date.accessioned2024-10-02T14:37:49Z-
dc.date.available2024-10-02T14:37:49Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationAntas, Mário Nuno do Bento (2004) - A didáctica da História e o ensino da História. - Lusíada. História . - ISSN 0873-1330. - S. 2, n.1 (2004). - P. 179-192.pt_PT
dc.identifier.issn0873-1330-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11067/7650-
dc.descriptionLusíada. História. - ISSN 0873-1330. - S. 2, n.1 (2004).pt_PT
dc.description.abstractA didáctica pode ser considerada como um conjunto de princípios, metódos e técnicas utilizado para tornar o processo de ensino-aprendizagem mais eficaz. Nesta perspectiva, a didáctica reporta-se ao ensino, não só sobre o que se ensina (isso seria uma perspectiva redutora) mas sobretudo, sobre o como se ensina, isto e as formas e os meios utilizados para ensinar mais eficazmente determinadas materias. A didáctica da História visa a melhoria do ensino da História. Para atingir este objectivo a Didáctica da História descodifica a linguagem científica própria da História para uma linguagem perceptível para os alunos. Este papel e assumido principalmente pelo professor que através da didáctica encontra formas de ensinar História e em última análise de transmitir a memória e cultura dos povos através dos tempos.pt_PT
dc.description.abstractDidactics may be considered as a set of tools, methods and techniques, which is used to make the teaching-learning process an easier task. This being the case, Didactics is connected to teaching, not only concerning what to teach (for that would be a very simplistic approach), but also and mainly referring to how to teach, that is to say, Didactics is about the different ways one can use to teach certain subjects efficiently. History didactics aims at an improvement of History teaching. To achieve such a goal, History Didactics has to decode History's scientific language into one that can be easily understood by the students, Thus, this important role is played by the teacher who uses Didactics to find news ways of teaching History to his or her students, ways of recreating the memory and culture of the different peoples throughout the different periods of History.pt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherUniversidade Lusíada Editorapt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectHistória - Ensino e estudopt_PT
dc.titleA didáctica da História e o ensino da Históriapt_PT
dc.typearticlept_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
Appears in Collections:[ULL-FCHS] LH, s. 2, n. 01 (2004)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LH_1_2004-179-192.pdfTexto integral4,71 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons